06 – 2049 7143

Veel schoonheidsspecialisten versturen haar iedere maand, iedere twee maanden of iedere drie maanden: de nieuwsbrief met aanbiedingen en noviteiten. Maar wist je dat je de nieuwsbrief ook kunt gebruiken om jezelf als expert te profileren?

Een goede nieuwsbrief doet anno 2014 meer dan reclame verspreiden. Ontwikkelingen in schoonheidsland, trends en uitleg over nieuwe behandelingen en ingrediënten: dat vinden je klanten interessant. Ze krijgen een selectie van het laatste nieuws op beautygebied kant-en-klaar aangereikt door iemand die het weten kan. ‘Nieuwsbrieven zijn populair omdat lezers moe worden van de eindeloze stroom informatie online’, schreef David Carr in The New York Times. ‘Een kort en herkenbaar mailtje in je inbox kan orde in die chaos scheppen.’ Hij heeft het dan over de nieuwsbrief die je daadwerkelijk op de hoogte brengt van nieuws en ontwikkelingen. De verzender neemt de moeite om het beste van internet te verzamelen en geeft het de klant of potentiële klant cadeau. Dat scheelt de lezer zeeën aan tijd en daar is hij of zij je dankbaar voor. Het kost alleen jou wat tijd.

De expert

Als de inhoud naar wens is – bijvoorbeeld als de ontvanger er wat van leert – is de verzender de expert. En zo wil je als schoonheidsspecialist toch graag gezien worden? De lezer slaat je nieuwsbrief op en stuurt interessante artikelen door naar vrienden of collega’s. Iedere keer als wie dan ook de nieuwsbrief leest, komt je naam in beeld. Waar je over schrijft? Onderwerpen genoeg. Google, meld je zelf aan bij interessante nieuwsbrieven, schuif aan bij groepen op LinkedIn en lees de vakbladen. Haak in op actuele onderwerpen, verwijs ernaar en vul je noviteiten en aanbiedingen daarmee aan.

Ideeën

1. Grote en kleine onderzoeken op het gebied van huid en schoonheidsverzorging

2. Maatschappelijke ontwikkelingen die te maken hebben met verzorging en de kijk op schoonheid

3. Nieuwe behandelmethoden

4. Nieuwe ingrediënten

5. Modetrends

6. Tips voor huidverzorging

7. Looks in het nieuwe seizoen

Ja, lijstjes doen het altijd goed. Lekker handig!

Ook te lezen op de websites van vakmagazine Kosmetiek en van Bedrijfsverhaal.nu!

Loes Schrijver