Om de klant echt enthousiast te maken voor IPL, microdermabrasie en de nieuwste peeling, is er meer nodig dan technische uitleg over huid en apparatuur. Het zijn de persoonlijke verhalen die indruk maken, die overtuigen en die zorgen dat de uitleg zich vasthecht in het geheugen. Je eigen verhalen én de verhalen van de klant.Kos Maak techniek persoonlijk
Gelukkig geven de meeste leveranciers marketingondersteuning bij hun apparatuur en behandelingen. Folders en brochures maken de communicatie met de klant een stuk eenvoudiger. Het is fijn als de leverancier of fabrikant een ingewikkelde, technische behandeling in heldere taal duidelijk maakt. Maar toch… wat een gemiste kans als je daar zelf niet je eigen verhaal aan toevoegt. Of belangrijker: het verhaal van de klant.
De persoonlijke, herkenbare verhalen hechten zich vast in het geheugen van klanten – en potentiële klanten. Ze geven houvast omdat ze duidelijk maken wat je ertoe bewoog om die apparatuur te kopen, hoe je de training vond en wat je verwachtingen zijn. Ze overtuigen en wekken vertrouwen. Schrijf je eigen ervaringen dus op en gebruik die in de nieuwsbrief, op je website en op Facebook.
Zodra je de nieuwe behandeling hebt gegeven en klanten willen hun ervaringen delen, vraag hun dan ook die ‘op papier’ te zetten. En daar mag je best een handje bij helpen.
Loes Schrijver
verschenen op de website van vakblad Kosmetiek